poniedziałek, 24 marca 2014

Klasyk naszych ojców......wiecznie młody - Golf GTI

Pojawił się jak grom z jasnego nieba.....na niemieckiej ziemi w 1975 roku. Pomyślicie co to może być pewnie jakiś człowiek genialny się urodził hmmm otóż nie stworzono wtedy w fabryce volkswagena, golfa I generacji w wersji GTI. Samochód ten wtedy odniósł wielki sukces i stał się marzeniem każdego fana motoryzacji. Powstało kilka generacji tego samochodu aż do teraz do momentu powstania VII generacji tego wozidła.

foto: netcarshow.com

foto: netcarshow.com

Nowa VII generacja Golfa GTI posiada silnik 2.0 benzynowy TSI o mocy 230 KM. Do wyboru mamy dwa rodzaje skrzyni biegów manualną oraz przekładnie automatyczną DSG z łopatkami przy kierownicy. Skrzynia DSG jest jedną z najlepszych produkowanych dwu sprzęgłowych automatów na świecie. Ktoś może powiedzieć samochód sportowy z dużą mocą i automat przecież lepiej pomielić sobie biegami....lepsza frajda i wogóle. Otóż przy szybszej jezdzie lepie sprawuje się jednak manual.

foto: netcarshow.com

Na zdjęciu silnik w pełnej okazałości nowego Golfa GTI. Pojemność 2.0 benzyna moc 230 koników szybko galopujących pod maską.

foto: netcarshow.com

Samochód przyspiesza do setki w 6,4 s a prędkość maksymalna wynosi 248 km/h dla wersji posiadającej skrzynie automatyczną. Przy każdej zmianie biegów z tłumika wydobywa się charakterystyczny gang jak przystało na samochód o sportowym zacięciu. Dla kogoś kto poszukuje samochodu w dobrej cenie o sportowych osiągach a zarazem rodzinnego, którym pojezdzi po dużym mieście, po autostradzie, po polnych drogach a czasem zechce wiechać na tor wyścigowy ten samochód jest idealny. Spalanie średnie wynosi około 11 litrów benzyny to całkiem nie dużo jak na tak duże osiągi.

foto: netcarshow.com

foto: netcarshow.com

Wnętrze nowego golfa nawiązuje charakterem do wcześniejszych wersji, sportowa kierownica, oraz charakterystyczne lekko kubełkowe fotele z krateczką typową dla samochodów GTI należących do marki Volkswagen. W golfie VII generacji po raz pierwszy zastosowano elektryczny hamulec ręczny, może się to podobać lub nie każdy może mieć o tym inne zdanie. Mnie osobiście się to nie podoba. 

Podsumowując nowy Golf GTI jest samochodem wartym swojej ceny (ceny zaczynają się od 122 tys. zł) i każdy kto chce poczuć się choć troszkę kierowcą sportowego i solidnego samochodu jest to dla Niego właściwy adres pod który powinien się zgłosić.

Historia lubi się powtarzać to co kręciło kiedyś naszych ojców i to czym marzyli teraz kręci również ich synów którzy tak samo jak oni pragną zasiąść za kierownicą golfa GTi.

Pozdrawiam Bartek :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz