Karetka Peugeot Boxer zabudowa Wietmarscher jezdziła w latach 2007-2010 jako karetka reanimacyjna obecnie jest karetką P na jednej z pod tarnowskich podstacji pogotowia
Karetka Volkswagen T5 też zabudowy Wietmarscher, ta na zdjęciu jezdziła jako karetka reanimacyjna (specjalistyczna w nowym nazewnictwie). Taka sama też była na podstacji Wojnicz jako karetka wypadkowa (obecnie podstawowa).
Karetka Peugeot Boxer ten co na poprzednich zdjęciach. Na lewych drzwiach znajdują się nosze podbierakowe tzw. mówiąc językiem z pogotowia grabie stosowane są one u pacjentów ze złamanie miednicy. Stabilizują tak samo poszkodowanego jak deska ortopedyczna która jest na zdjęciu obok noszy. Nosze główne w karetce to nosze firmy Stryker są to nosze wiele funkcyjne i dobrze się z nimi pracuje. W karetce znajduje się również pompa infuzyjna firmy Ascor i defibrylator Lifepak 12. Na prawych drzwiach jest krzesełko kardiologiczne stosowane do transportu pacjentów.
Defibrylator Lifepak 12
Wnętrze karetki
Ford Transit karetka nie do zdarcia z tego co wiem to do tej pory jezdzi w zastępstwie za karetki które idą do naprawy czy przeglądu serwisowego :)
Karetka Peugeot Boxer starszej generacji niż obecna służył dzielnie wiele lat i zrobił setki tysięcy kilometrów by dotrzeć na czas do osób potrzebujących nagłej pomocy.
Respirator Weinmann Medumat Basic
Antyki są wśród nas .... defibrylator Lifepak 10 już teraz nie doceniany choć przez wielu uważany za lepszy niż te najnowsze 12 czy 15stki.
Karetka Volkswagen T5 zabudowa WAS stacjonujący przez 5 lat na podstacji Wojnicz. Obecnie od 4 lat zastąpiony przez Mercedes Sprintera 319 od Autoformu z napędem na cztery koła i z zawieszeniem terenowym gdyż w okolicach jest górzysty teren.
Karetka Mercedes Sprinter pierwszej generacji w zabudowie kontenerowej sprowadzony wiele lat temu z Niemiec. Obecnie ma zastosowanie jako karetka transportowa w Szpitalu wojewódzkim w Tarnowie przy Szpitalnym Oddziale Ratunkowym. Ale nadal jezdzi co niemieckie to niemieckie nie do zajechania a pewnie już koło miliona kilometrów ma przejechane.
Wnętrze karetki Vw T5 . Ciekawostką są tu nosze czeskiej firmy Medirol bardzo mało i rzadko występujące w karetkach systemowych częściej w transportówkach w prywatnych firmach medycznych.
Karetka Mercedes-Benz Sprinter 319 z napędem 4x4 jest to karetka która obecnie tam stacjonuje i dobrze się ma jednynie co ma zmienione to nowe oklejenie bardziej w czerwieni teraz niż w pomarańczu i zamiast emblematów S są emblematy zespołu Ratownictwa Medycznego P4.
Szafeczka na leki w ampułkach
W 2009 roku do tarnowskiego pogotowia przyjechały 3 nowe karetki Renault Master w nowym już oklejeniu wg ustawy o PRM oraz nowym logiem pogotowia tarnowskiego. Karetki stacjonowały na terenie całego Tarnowa. Jedna S na bazie głównej, druga na bazie Straży Pożarnej JRG 2 przy ulicy Błonie 2 gdzie obecnie znajduje się zespół Ratownictwa medycznego P3 oraz w Tarnowie Mościach.
Obecnie w Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego dominują karetki marki Renault, Mercedes, Peugeot, Volkswagen choć niedawno otrzymaliśmy do Mościc nowego Fiata Ducato w zabudowie AMZ Kutno identyczny jak Peugeot Boxer zespołu P3 na Błoniu. W naszym powiecie działają Zespoły Ratownictwa Medycznego S1, S2, S3, P0, P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7 i P8.
W dalszych postach pokaże Wam obecne karetki PSPR Tarnów które jezdzą w ramach Państwowego Ratownictwa Medycznego i którymi jeżdzę na wolontariacie.
Pozdrawiam Bartek :)



czy mógłbyś wysłać mi swój e mail ?
OdpowiedzUsuńmam kilka pytań co do Tarnowskiego PR
123jozek@interia.pl